FLOWJOOGA

Flowjooga tai vinyasa flow on virtaavasti etenevä energisoiva harjoitus, jossa hengitys ja turvallisesti linjatut jooga-asennot (asanat) yhdistetään dynaamisiksi liikesarjoiksi. Tunneilla asanat rakennetaan turvallisesti, huolellisesti omaa kuntoa kunnioittaen ja saat aina asanoille vaihtoehtoja. Tunnit sopivat kaiken tasoisille joogeille.

YINJOOGA

Yinjooga on palauttavaa ja restoratiivista harjoittelua. Tunneilla tehdään rauhallisia ja pitkiä venytyksiä erilaisia apuvälineitä käyttäen, joten tunti sopii kaiken tasoisille liikkujille. Rauhallisen yin-harjoituksen avulla stimuloimme kehon meridiaaneja eli energia kanavia ja autamme kehoa palautumaan sekä rentoutumaan. Olennainen osa tuntia on mielen rauhoittaminen ja hetkeen pysähtyminen.

PHYSIO PILATES

Pilates perustuu Joseph Pilateksen luomaan kehonhallintamenetelmään, jonka tavoitteena on
kehittää voimaa, liikkuvuutta ja hyvää oloa. PhysioPilates-tunnit ovat verrattavissa tavalliseen
pilatesharjoitteluun, mutta ohjaajana toimii aina PhysioPilates-ohjaajakoulutuksen saanut
fysioterapeutti.

Vaikka tunneilla tehdään keskittymistä ja tarkkuutta vaativia
harjoitteita, ei niillä kuitenkaan unohdeta hyvää fiilistä ja liikkeen virtaamista.

Tunneille ovat tervetulleita niin vasta-alkajat kuin jo hieman pilatesta harjoitelleet.

PILATES

Pilates on kokonaisvaltainen fyysinen harjoittelumuoto, joka perustuu kehon ja mielen yhteistyöhön, ja antaa työkaluja jokapäiväiseen, elinvoimaiseen elämään. Tunneilla yhdistetään niin klassista kuin uudempaa pilatesta, jotta se olisi enemmän nykyiseen tutkimustietoon ja osallistujien yksilöllisiin tarpeisiin soveltuvaa harjoittelua. Parasta pilateksessa on sen kokonaisvaltaisuus ja jokaisen kehon yksilöllisten erojen huomioiminen ja tarpeiden tunnistaminen.

Tunneilla harjoitellaan keskittyneesti ja tarkasti omaa kehoa kuunnellen. Tunneilla on tarkoitus oppia omasta kehosta lisää avoimin mielin ja omaan tahtiin.
Tunti sopii hyvin ensikertalaisille ja jo pilatekseen tutustuneille.

SOOLO LATTARI

Soolo Lattareissa tanssitaan yksin ilman paria. Tansseina mm. salsa, samba, cha cha ja rumba. Tunneilla voidaan keskittyä vain yhteen latinalaistanssiin tai tanssia useampaa tanssia. Rytmikäs lattarimusiikki tempaa mukaansa ja pistää lantion keinumaan.

Tanssi kehittää kehoa monipuolisesti ja vapauttaa kehoa sekä mieltä stressistä. Tanssi parantaa myös liikkuvuutta ja kehitää tasapainoa.

VIRTAAVA FLOW

Virtaavaa, dynaamista flowjoogaa. Tunnilla jooga-asanat yhdistetään hengityksen kanssa soljuvaksi sarjaksi. Dynaaminen harjoitus kehittää monipuolisesti voimaa, liikkuvuutta ja tasapainoa.

Tunti sopii hyvin myös aloitteleville joogeille.

SOOLO LATTARI JATKO

Soolo Lattareissa tanssitaan yksin ilman paria. Tanssina voi olla mm. salsa, samba, cha cha ja rumba. Jatkotunti tarjoaa hieman lisähaastetta askelsarjojen ja rytmitysten suhteen. Tunnin alussa lyhyt lämmittely jonka jälkeen rakennetaan ja tanssitaan koreografiaa. Tunnilla keskitytään yhteen tanssiin. Tunti sopii jo aiemmin tanssineille.

AAMUFLOW

Aamuflow on rauhallinen ja virkistävä harjoitus, joka herättelee lempeästi uuteen päivään. Harjoituksessa edetään virtaavasti asennosta toiseen, vahvistetaan ja avataan monipuolisesti kehoa hengityksen ja turvallisesti linjattujen asanoiden kautta. Dynaaminen, mutta lempeä harjoitus kehittää monipuolisesti voimaa, liikkuvuutta ja tasapainoa. Tunti sopii hyvin myös aloitteleville joogeille.Tunneilla harjoitellaan keskittyneesti ja tarkasti omaa kehoa kuunnellen.   Tunneilla on tarkoitus oppia omasta kehosta lisää avoimin mielin ja omaan tahtiin.
Tunti sopii hyvin ensikertalaisille ja jo pilatekseen tutustuneille.

YIN TONICS®

Yin Tonics® on yinjoogaa, jonka eri sarjat tonifioivat eli vahvistavat kehoa ja mieltä kiinalaisen lääketieteen ja joogan opein. Sarjat on rakennettu tukemaan nimensä mukaista tavoitetta, yhdistäen meridiaanivenytykset (asanat), akupainannan sekä pranayaman.

Tällä hetkellä teemme vaihdellen kolmea eri sarjaa:

Immuniteetti Tonic

Hormonit Tonic

Tunteet Tonic

Varausjärjestelmässä olevasta tuntinimikkeestä käy ilmi sarja jota tunnilla tehdään.

FLOW'120

Ihana, pitkä Flow'120 -tunti yhdistää lempeyden ja dynaamisuuden, rauhoittumisen ja hyvän energian. Tunnilla pääset nauttimaan virtaavasta 120min Flowjoogasta.

Flowjooga on virtaavasti etenevä energisoiva harjoitus, jossa hengitys ja turvallisesti linjatut asanat yhdistetään dynaamisiksi liikesarjoiksi. 

 

Tunnit sopivat jo aikaisemmin joogaa harrastaneille.

YIN&YANG-JOOGA

Yin & Yang yhdistää monipuolisesti kaksi toisiaan täydentävää vastavoimaa: energisen, vahvistavan ja virtaavan flowjoogan sekä pitkäkestoiset palauttavat ja syvärentouttavat yin-asennot. Yang osuudessa liikutaan rauhallisesti hengityksen kuljettamana asennosta toiseen vahvistaen kehoa monipuolisesti. Yin asennoissa viipyillään useita minuutteja saavuttaen harjoituksen vaikutukset syvemmin. Tämä tasapainottava ja harmoninen harjoitus kehittää toisaalta liikkuvuutta, voimaa ja tasapainoa, mutta myös rauhoittaa hermostoa, poistaa stressiä ja tarjoaa vastapainoa aktiiviseen arkeen. Sopii sekä vasta-alkajille että kokeneemmille joogaajille.

HAPPY SPINE

Terveen selän perusta on hyvä ryhti. Happy Spine -tunnilla teemme liikkeitä kepillä, näin saamme liikkeisiin lisää tehoa ja löydät hyvän ryhtisi ja kehosi tasapainon. Tunnet miten selän kireydet sulavat ja hartiat rentoutuvat. Tunnilla vahvistamme myös heikompia ryhtiä ylläpitäviä lihasryhmiä. Tunti sopii kaikille!

Huom! Tälle tunnille voit tulla myös vauvan kanssa. Vauva ei ole tunnilla liikkeissä mukana, mutta voi seurata tuntia sivusta.

Suvitanssi & Yoga

Lauttasaarentie 13, 00200 Helsinki

+358 403617200

©2018  SUVITANSSI